tel. 91 487 49 36 biuro@oil.szczecin.pl

Okręgowa Izba Lekarska w Szczecinie

BIP OIL Aktualności Dokumenty

Regulamin organizacji i trybu działania Okręgowej Rady Lekarskiej w Szczecinie

2009-03-26 21:32 Marcin Czapp

Załącznik nr 1 do uchwały Nr 7/V/2009 OZL OIL w Szczecinie

REGULAMIN
ORGANIZACJI I TRYBU DZIA£ANIA
OKRĘGOWEJ RADY LEKARSKIEJ w SZCZECINIE

ROZDZIA£ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

  1. Regulamin organizacji i trybu działania Okręgowej Rady Lekarskiej w Szczecinie, zwany dalej „regulaminem” określa organizację i tryb działania Okręgowej Rady Lekarskiej w Szczecinie.
  2. Regulamin niniejszy został ustalony na podstawie art. 23 pkt. 4 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o izbach lekarskich ( Dz.U. nr 30 poz.158 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą oraz wydanych na jej podstawie odpowiednich przepisów wykonawczych i uchwał Naczelnej Rady Lekarskiej, a także w oparciu o inne obowiązujące akty prawne.

§ 2

Ilekroć regulaminie jest mowa bez bliższego określenia:

  1. lekarzu – należy przez to rozumieć również lekarza dentystę,
  2. ustawie o izbach - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 17 maja 1989 r. o izbach lekarskich( Dz.U. nr 30 poz.158 z późn. zm.),
  3. ustawie o zawodzie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (tekst jednolity: Dz.U. 2008 Nr 136, poz. 857 z późn. zm.)
  4. Zjeździe – należy przez to rozumieć Okręgowy Zjazd Lekarzy Okręgowej Izby Lekarskiej w Szczecinie,
  5. Izbie – należy przez to rozumieć Okręgową Izbę Lekarską w Szczecinie,
  6. Radzie – należy przez to rozumieć Okręgową Radę Lekarską w Szczecinie,
  7. Prezydium – należy przez to rozumieć Prezydium Okręgowej Rady Lekarskiej w Szczecinie,
  8. przewodniczącym - należy przez to rozumieć Przewodniczącego Okręgowej Rady Lekarskiej w Szczecinie ,
  9. zastępcy przewodniczącego, sekretarza, zastępcy sekretarza, skarbniku - należy przez to rozumieć odpowiednio: zastępcę Przewodniczącego, Sekretarza, zastępcę Sekretarza, Skarbnika Okręgowej Rady Lekarskiej w Szczecinie,
  10. stanowisku funkcyjnym - należy przez to rozumieć zastępcę przewodniczącego, Sekretarza, zastępcę Sekretarza, Skarbnika i członka Prezydium.

ROZDZIA£ II
OKRĘGOWA RADA LEKARSKA

§ 3

Rada wykonuje obowiązki wynikające z ustaw, rozporządzeń, uchwał Naczelnej Rady Lekarskiej, o których mowa w § 1, uchwał Krajowego Zjazdu Lekarzy i Okręgowego Zjazdu Lekarzy Okręgowej Izby Lekarskiej w Szczecinie oraz innych aktów prawnych, obejmujących działanie samorządu lekarskiego i wykonywania zawodu lekarza w drodze działań własnych lub swojego organu wykonawczego, jakim jest Prezydium.

§ 4

Rada, kieruje działalnością Izby na obszarze jej działania, w okresie pomiędzy zjazdami, a w szczególności:

  1. sprawuje pieczę i nadzór nad należytym i sumiennym wykonywaniem zawodu lekarza,
  2. reprezentuje i ochrania zawód lekarza,
  3. integruje środowisko lekarskie,
  4. zajmuje stanowisko w sprawach stanu zdrowotności społeczeństwa, polityki zdrowotnej państwa, oraz organizacji ochrony zdrowia na obszarze działania Izby,
  5. współpracuje z towarzystwami naukowymi, szkołami wyższymi i jednostkami badawczo-rozwojowymi na obszarze swojego działania lub w kraju oraz za granicą,
  6. prowadzi instytucje samopomocowe i inne formy pomocy materialnej dla lekarzy i ich rodzin - członków Izby,
  7. zarządza majątkiem i działalnością gospodarczą Izby,
  8. przyznaje prawo wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty albo ograniczone prawo wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty,
  9. prowadzi okręgowy rejestr lekarzy oraz współdziała z Naczelną Radą Lekarską w sprawie prowadzenia Centralnego Rejestru Lekarzy Rzeczypospolitej Polskiej,
  10. dokonuje wpisu indywidualnej praktyki lekarskiej, indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania, indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej, indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania lub grupowej praktyki lekarskiej do rejestru praktyk lekarskich oraz prowadzi rejestr indywidualnych praktyk lekarskich, indywidualnych specjalistycznych praktyk lekarskich i grupowych praktyk lekarskich prowadzonych na obszarze działania Izby,
  11. sprawuje nadzór nad wykonywaniem zawodu w ramach praktyk lekarskich określonych w pkt. 10,
  12. współdziała z organami samorządu terytorialnego, administracją państwową, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, zakładami opieki zdrowotnej i indywidualnymi praktykami lekarskimi w sprawach organizacji, odbywania i zapewnienia odbycia stażu podyplomowego i nadzoru nad jego odbywaniem przez członków Izby, a także kieruje do odbycia stażu na obszarze swojego działania,
  13. prowadzi szkolenie dla lekarzy stażystów w zakresie bioetyki i prawa medycznego,
  14. współdziała w sprawach doskonalenia zawodowego, a w szczególności w sprawach uzyskiwania specjalizacji przez swoich członków, z Naczelną Radą Lekarską, towarzystwami naukowymi i ich oddziałami terenowymi Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego Lekarzy, Centrum Egzaminów Medycznych, organami administracji rządowej, wyższymi uczelniami medycznymi i jednostkami badawczo-rozwojowymi, administracją samorządową oraz innymi podmiotami zgodnie z ich właściwością,
  15. opiniuje i wnioskuje w sprawach uregulowań dotyczących kształcenia, przed i podyplomowego lekarzy i w innych zawodach medycznych
  16. prowadzi Ośrodek Doskonalenia Zawodowego Lekarzy i Lekarzy Dentystów,
  17. potwierdza spełnianie warunków do prowadzenia kształcenia podyplomowego lekarzy lub lekarzy dentystów przez podmioty nie uprawnione do tego na podstawie odrębnych przepisów oraz prowadzi rejestr podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe lekarzy i lekarzy dentystów na obszarze Izby,
  18. prowadzi kształcenie podyplomowe w ramach doskonalenia zawodowego dla członków Izby,
  19. potwierdza spełnienie obowiązku doskonalenia zawodowego przez członków Izby,
  20. sprawuje orzecznictwo w przedmiocie orzekania o niezdolności do wykonywania zawodu lekarza przez członków Izby,
  21. deleguje członków do komisji konkursowych w konkursach na stanowisko ordynatora, oraz na inne kierownicze stanowiska w ochronie zdrowia na obszarze działania Izby,
  22. opiniuje projekty ustaw i rozporządzeń oraz innych aktów prawnych dotyczących ochrony zdrowia i wykonywania zawodu lekarza, bądź występuje o ich wydanie,
  23. prowadzi badania dotyczące ochrony zdrowia i wykonywania zawodu lekarza na obszarze działania Izby,
  24. występuje w obronie interesów indywidualnych i zbiorowych członków Izby oraz dotyczących całego środowiska lekarskiego, w szczególności w sprawach dotyczących warunków pracy i płacy swoich członków,
  25. współdziała z innymi samorządami zawodów zaufania publicznego, organizacjami działającymi w ochronie zdrowia oraz organami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami politycznymi oraz innymi organizacjami w sprawach dotyczących ochrony zdrowia ludności i warunków wykonywania zawodu lekarza,
  26. prowadzi działalność informacyjną dla swoich członków obejmującą wykonywanie zawodu lekarza w kraju i zagranicą,
  27. prowadzi Biuletyn Informacji Publicznej na stronach internetowych Izby,
  28. wydaje biuletyn informacyjny Okręgowej Izby Lekarskiej w Szczecinie "VOX MEDICI" i prowadzi jego dystrybucję dla swoich członków,
  29. powołuje Redaktora Naczelnego biuletynu OIL „Vox Medici” i zatwierdza skład Kolegium Redakcyjnego biuletynu OIL „Vox Medici”,
  30. wykonuje uchwały Krajowego Zjazdu Lekarzy i Okręgowego Zjazdu Lekarzy Okręgowej Izby Lekarskiej w Szczecinie,
  31. sporządza sprawozdania z wykonania budżetu,
  32. składa przed Okręgowym Zjazdem Lekarzy roczne i kadencyjne sprawozdania z działalności,
  33. prowadzi bieżące sprawy Izby,
  34. wykonuje zadania zlecone przez Naczelną Radę Lekarską,
  35. powołuje komisje stałe i inne komisje lub zespoły problemowe, ich przewodniczących oraz przewodniczących kół samorządu lekarskiego,
  36. na określonych obszarach tworzy delegatury Izby i koła samorządu lekarskiego oraz nadzoruje ich działanie,
  37. ustala górną granicę dla zobowiązań majątkowych zaciąganych przez Prezydium i przewodniczącego,
  38. tworzy fundusze celowe,
  39. prowadzi szkolenia dla swoich członków,
  40. umarza należności,
  41. prowadzi ewidencję opłacania składek członkowskich,
  42. wykonuje inne zadania, związane z działalnością Izby, przewidziane przepisami prawa.

§ 5

Rada opracowuje projekt budżetu Izby na dany rok budżetowy, tak, aby było możliwe jego uchwalenie przez Zjazd w terminie do 31 marca każdego roku.

§ 6

  1. Rada podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, w obecności, co najmniej połowy ogólnej liczby jej członków oraz przewodniczącego lub jednego z zastępców przewodniczącego prowadzącego posiedzenie. W razie równości głosów przyjmuje się że uchwała nie jest przyjęta, bo nie uzyskała wymaganej większości. Uchwały Rady, z wyłączeniem spraw indywidualnych, podlegają opublikowaniu w biuletynie OIL "VOX MEDICI" oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
  2. W sprawach indywidualnych dot. członków Izby w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w biuletynie OIL Vox Medici publikuje się wyłącznie informacje, że rada podjęła w sprawie stosowną uchwałę.

§ 7

W trybie przewidzianym dla uchwał Rada może podejmować:

  1. rezolucje - zawierające wezwanie skierowane do określonego adresata o podjęcie wskazanego w rezolucji, jednorazowego działania,
  2. oświadczenia, opinie, stanowiska - zawierające stanowisko w określonej sprawie,
  3. deklaracje - zawierające zobowiązania do określonego postępowania,
  4. apele - zawierające wezwanie do określonego zachowania się, podjęcia inicjatywy lub zadania.
  5. wnioski- zawierające wezwanie skierowane do rozpatrzenia określonej sprawy.

§ 8

  1. Posiedzenia Rady są jawne dla członków samorządu lekarskiego.
  2. Na wniosek członka Rady, Rada może, w trybie określonym w § 18 ust. 3, uchwalić tajność całości lub części posiedzenia.
  3. Część obrad Rady może odbywać się na posiedzeniu powołanego przez nią zespołu, składającego się z jej członków, w celu opracowania i przedstawienia radzie projektu odpowiedniej uchwały.

§ 9

Ustępująca Rada reprezentowana przez przewodniczącego, sekretarza i skarbnika obowiązana jest przekazać protokolarnie stan spraw i majątek ruchomy i nieruchomy Okręgowej Izby Lekarskiej w Szczecinie nowo wybranej Radzie reprezentowanej także przez przewodniczącego, skarbnika i sekretarza, w terminie nieprzekraczającym 14 dni od dnia Zjazdu sprawozdawczo-wyborczego.

ROZDZIA£ III
SK£AD OKRĘGOWEJ RADY LEKARSKIEJ

§ 3

§ 10

  1. Rada składa się z przewodniczącego i 30 członków, wybranych przez Zjazd.
  2. W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć z głosem doradczym:
    1. przewodniczący Okręgowej Komisji Rewizyjnej,
    2. przewodniczący Okręgowego Sądu Lekarskiego,
    3. Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej,
    4. przewodniczący komisji stałych i problemowych,
    5. przewodniczący kół samorządu lekarskiego,
    6. dyrektor biura Izby,
    7. osoby zaproszone przez Prezydium lub przewodniczącego,
  3. W skład organów Okręgowej Rady Lekarskiej wchodzą lekarze i lekarze dentyści wybrani z oddzielnej listy wyborczej proporcjonalnie do ich liczebności w całej Izbie.

ROZDZIA£ IV
POSIEDZENIA OKRĘGOWEJ RADY LEKARSKIEJ

§ 11

Pierwsze posiedzenie nowo wybranej Rady zwołuje nowo wybrany przewodniczący w terminie 14 dni od dnia jej wyboru. Posiedzenie jest prawomocne przy obecności 2/3 ogólnej liczby członków Rady.

§ 12

  1. Rada odbywa swoje posiedzenia w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na dwa miesiące.
  2. Posiedzenia Rady odbywają się w terminach ustalonych rocznym harmonogramem pracy Rady.
  3. Posiedzenia zwoływane są przez przewodniczącego.
  4. Nadzwyczajne posiedzenia Rady zwołuje Prezydium:
    1. z własnej inicjatywy,
    2. na wniosek przewodniczącego,
    3. na wniosek Okręgowej Komisji Rewizyjnej,
    4. Nadzwyczajne posiedzenia Rady winien zwołać przewodniczący lub jego zastępca na pisemny wniosek, co najmniej 1/3 członków Rady w terminie nie dłuższym niż 14 dni od otrzymania takiego wniosku.
    5. Zwołując posiedzenia Rady, przewodniczący lub jak w ust. 5 zastępca przewodniczącego przesyła jego uczestnikom zawiadomienie listem priorytetowym lub pocztą elektroniczną, co najmniej na 7 dni przed jego terminem, podając termin i miejsce obrad, z zastrzeżeniem ust.7,
    6. Zwołując posiedzenie Rady, którego planowany porządek obrad przewiduje wybory na stanowisko funkcyjne lub rozpatrzenie wniosku o odwołanie ze stanowiska funkcyjnego, przewodniczący przesyła zawiadomienie listem priorytetowym lub pocztą elektroniczną, o którym mowa w ust. 6, co najmniej na 14 dni przed terminem posiedzenia.

§ 13

  1. Co najmniej 3 dni przed terminem posiedzenia Rady sekretarz przesyła uczestnikom proponowany porządek obrad oraz zgłoszone wcześniej materiały informacyjne.
  2. W szczególnych przypadkach można zgłosić na piśmie sekretarzowi lub jego zastępcy projekty uchwał i stanowisk Rady w czasie trwania obrad.

§ 14

  1. Propozycje zmian porządku obrad Rady przesłanego uczestnikom można zgłaszać pisemnie lub ustnie do czasu zatwierdzenia przez Radę proponowanego porządku,
  2. Rada przyjmuje poprawki do porządku obrad oraz porządek obrad w trybie głosowania.

§ 15

Na początku obrad Rada:

  1. głosuje porządek obrad,
  2. w razie, gdy mają być przeprowadzone wybory, wybiera także komisję skrutacyjną.

§ 16

  1. Komisja skrutacyjna, o której mowa w § 15, wybiera ze swego składu przewodniczącego komisji, ewentualnie zastępcę przewodniczącego oraz sekretarza.
  2. Komisja sporządza ze swych czynności protokół, który podpisują wszyscy jej członkowie.

§ 17

  1. Posiedzeniom Rady przewodniczy przewodniczący lub w razie jego nieobecności jeden z zastępców przewodniczącego. Osoba ta przy pomocy pozostałych członków Prezydium:
    1. czuwa nad przestrzeganiem toku obrad, regulaminu oraz porządku na sali obrad,
    2. kieruje przebiegiem posiedzenia zgodnie z porządkiem obrad,
    3. zarządza głosowanie w sprawach, które wymagają rozstrzygnięcia w tym trybie.
  2. Przewodniczący posiedzenia udziela uczestnikom głosu w sprawach objętych porządkiem obrad.
  3. Uczestnicy posiedzenia zgłaszają udział w dyskusji nad określonym punktem porządku obrad sekretarzowi lub jego zastępcy, prowadzącemu listę dyskutantów.
  4. Przewodniczący posiedzenia udziela głosu uczestnikom w kolejności zgłoszeń.
  5. Zaproszonym gościom można udzielić głosu poza kolejnością.
  6. Uczestnik posiedzenia nie powinien zabierać głosu w dyskusji nad tą samą sprawą więcej niż dwa razy.
  7. Przewodniczący posiedzenia może zwrócić uwagę dyskutantowi, który w wystąpieniu swoim odbiega od przedmiotu określonego w porządku obrad, a po dwukrotnym zwróceniu uwagi – odebrać przemawiającemu głos.
  8. Przewodniczący posiedzenia może ograniczyć czas trwania wypowiedzi do 5 minut. Nie dotyczy to osób referujących.

§ 18

  1. Przewodniczący posiedzenia udziela głosu poza porządkiem obrad lub w związku z dyskusją jedynie dla zgłoszenia wniosku formalnego lub sprostowania.
  2. Do wniosków formalnych zalicza się wnioski o:
    1. uchwalenie zmiany porządku obrad,
    2. przerwanie, odroczenie lub zamknięcie posiedzenia,
    3. uchwalenie tajności posiedzenia,
    4. zamknięcie listy mówców,
    5. zamknięcie dyskusji,
    6. głosowanie bez dyskusji,
    7. przeprowadzenie głosowania,
    8. przeliczenie głosów,
    9. uchwalenie tajności głosowania,
    10. stwierdzenie quorum.
  3. Rada rozstrzyga o przyjęciu lub odrzuceniu wniosku formalnego, zwykłą większością głosów po wysłuchaniu wnioskodawcy i ewentualnie jednego przeciwnika wniosku.

§ 19

  1. Po zamknięciu dyskusji nad projektem uchwał lub innymi wnioskami i propozycjami zgłoszonymi w toku obrad – przewodniczący posiedzenia oznajmia, że Rada przystępuje do głosowania. Od tej chwili można zabierać głos tylko dla zgłoszenia lub uzasadnienia wniosku formalnego o sposobie lub porządku głosowania i to jedynie przed wezwaniem uczestników przez przewodniczącego posiedzenia obrad do głosowania.
  2. Porządek głosowania nad projektami uchwał jest następujący:
    1. głosowanie nad poprawkami do poszczególnych sformułowań, przede wszystkim tymi, których przyjęcie i oddalenie rozstrzyga o innych poprawkach,
    2. głosowanie nad projektem uchwały w całości wraz z przyjętymi poprawkami.
  3. Przewodniczący posiedzenia obrad ustala porządek głosowania nad projektami uchwał i poprawek do nich.
  4. Głosowanie przeprowadza się jawnie, przy czym sekretarz lub jego zastępca obliczający głosy, podaje Radzie wyniki głosowania.
  5. W przypadku, kiedy Rada uchwala tajność głosowania w określonej sprawie, wówczas przeprowadza je wybrana w tym celu komisja skrutacyjna.
  6. Uchwały Rady podpisuje przewodniczący lub zastępca przewodniczącego oraz Sekretarz.

§ 20

  1. Udział członków Rady w jej posiedzeniach jest obowiązkowy.
  2. Nieobecność członków Rady na posiedzeniu winna być usprawiedliwiona na piśmie, telefonicznie, faksem lub pocztą elektroniczną.
  3. Pięć kolejnych nieusprawiedliwionych nieobecności w posiedzeniach Rady uprawnia przewodniczącego do złożenia wniosku na najbliższym Zjeździe Lekarzy o odwołanie danego członka ze składu Rady.

§ 21

  1. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który podpisuje prowadzący posiedzenie Rady, sekretarz lub zastępca sekretarza albo inny upoważniony członek prezydium oraz protokolant.
  2. Protokół posiedzenia powinien zawierać zapis przebiegu obrad, a także teksty podjętych uchwał.
  3. Protokół posiedzenia, w części dotyczącej podejmowanych przez Radę uchwał powinien zawierać numer uchwały, datę jej podjęcia, tytuł uchwały, liczbę głosów "za", "przeciw" i "wstrzymujących się".
  4. Protokół, o którym mowa w ust.2, powinien być udostępniony członkom Rady przed jej następnym posiedzeniem i uważa się go za przyjęty, jeżeli członkowie Rady nie zgłoszą poprawek do czasu zakończenia tego posiedzenia. O przyjęciu lub odrzuceniu poprawek decyduje Rada na tym posiedzeniu.

§ 22

Członkowie Okręgowej Rady Lekarskiej w Szczecinie mają dostęp do dokumentów z działalności Rady w siedzibie Izby.

ROZDZIA£ V
PREZYDIUM OKRĘGOWEJ RADY LEKARSKIEJ

§ 23

  1. Rada, wybiera spośród swoich członków Prezydium Okręgowej Rady Lekarskiej.
  2. Prezydium działa w imieniu Rady w sprawach określonych jej uchwałą.

§ 24

  1. W skład Prezydium wchodzi 13 osób, z zachowaniem parytetu lekarzy dentystów, w tym :
    1. przewodniczący, wybrany przez Zjazd,
    2. 3 zastępców przewodniczącego ,
    3. sekretarz,
    4. zastępca sekretarza,
    5. skarbnik
    6. członkowie w liczbie 6 osób
  2. Jednym z zastępców przewodniczącego Rady jest lekarz dentysta,.
  3. W posiedzeniach Prezydium mają prawo uczestniczyć osoby zaproszone przez Przewodniczącego lub Prezydium.

§ 25

  1. Rada dokonuje wyboru ze składu Rady: zastępców przewodniczącego, sekretarza, zastępcy sekretarza, skarbnika oraz członków Prezydium, na pierwszym posiedzeniu Rady, w obecności, co najmniej 2/3 ogólnej liczby jej członków.
  2. Wybory członków Prezydium przeprowadza się zgodne z postanowieniami uchwały NRL, wydanej na podstawie art. 35 ust. 1 pkt. 6 ustawy o izbach.

§ 26

O wyborze Prezydium i jego ukonstytuowaniu się Rada bezzwłocznie zawiadamia Naczelną Radę Lekarską.

§ 27

  1. Posiedzenia Prezydium odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu.
  2. Zwołując posiedzenie Prezydium przewodniczący lub jeden z zastępców przewodniczącego, powiadamia członków Prezydium, co najmniej na 2 dni przed terminem posiedzenia, podając: termin, miejsce i proponowany porządek obrad.
  3. Postanowienia określone w § 6, § 7, § 13, § 14, § 17 do § 21 stosuje się odpowiednio do działalności Prezydium.

§ 28

  1. Prezydium podejmuje decyzje w formie uchwał zwykłą większością głosów, w obecności, co najmniej połowy ogólnej liczby jego członków, oraz przewodniczącego lub jednego z zastępców przewodniczącego.
  2. Za wykonanie uchwały odpowiada osoba lub osoby wskazane przez Prezydium w treści uchwały albo sekretarz lub zastępca sekretarza, jeżeli Prezydium nie wskaże innej osoby.

ROZDZIA£ VI
KOMISJE OKRĘGOWEJ RADY LEKARSKIEJ

§ 29

  1. Dla realizacji swoich zadań, Rada powołuje komisje stałe i problemowe spośród członków Izby.
  2. Rada powołuje następujące komisje stałe:
    1. ds. rejestracji i prawa wykonywania zawodu,
    2. ds. rejestracji praktyk lekarskich,
    3. ds. kształcenia podyplomowego,
    4. socjalną,
    5. etyki lekarskiej,
    6. ds. kultury, sportu i rekreacji,
    7. bioetyczną przy Okręgowej Izbie Lekarskiej w Szczecinie.

    które wykonują zadania samorządu lekarskiego określone odrębnymi przepisami.

  3. Rada powołuje Komisję ds. Lekarzy Dentystów, która jest wielo problemową komisją działającą w sprawach związanych z wykonywaniem zawodu lekarza dentysty przez członków Izby.
  4. Rada może powołać następujące komisje lub koła problemowe, a w szczególności:
    1. legislacyjną,
    2. współpracy z zagranicą,
    3. młodego lekarza,
    4. ds. emerytów i rencistów,
    5. ds. komunikacji z lekarzami,
    6. ds. kontaktów z Narodowym Funduszem Zdrowia, administracją publiczną i środowiskami medycznymi,
    7. ds. lekarzy praktykujących za granicą,
    8. ds. lecznictwa otwartego,
    9. ds. lecznictwa zamkniętego
  5. Rada może powołać również koordynatora kół samorządu lekarskiego.
  6. Rada powołuje w drodze uchwały: przewodniczących i członków komisji stałych oraz Komisji ds. Lekarzy Dentystów, przewodniczącego i Radę Fundacji Okręgowej Izby Lekarskiej, koordynatora kół samorządu.
  7. Rada powołuje w drodze uchwały: przewodniczących i członków pozostałych komisji problemowych, kół i zespołów.
  8. Rada określa, w drodze uchwały, zadania komisji, kół lub zespołów oraz ustala regulamin ich pracy.
  9. Komisje mogą powoływać stałe lub doraźne zespoły problemowe.

ROZDZIA£ VII
DELEGATURY OKRĘGOWEJ RADY LEKARSKIEJ

§ 30

  1. Rada może utworzyć Delegaturę Okręgowej Izby Lekarskiej w Szczecinie, zwaną dalej „delegaturą”, obejmującą lekarzy, lekarzy dentystów, członków Izby z terenu kilku powiatów objętych obszarem jej działania.
  2. Zadania, organizację i tryb działania delegatury określa regulamin delegatury, który ustala Rada, uwzględniając w szczególności zadania wykonywane na zlecenie Rady oraz współpracę delegatury z terenowymi organami samorządu terytorialnego i administracji rządowej.

ROZDZIA£ VIII
KO£A SAMORZ¡DU LEKARSKIEGO

§ 31

  1. 1.Rada, na wniosek większości lekarzy wykonujących zawód na określonym obszarze powiatu lub w zakładzie opieki zdrowotnej, może utworzyć na tym terenie koło samorządu lekarzy (koło delegatów Izby), zwane dalej „kołem”.
  2. Na obszarze działania koła powinno wykonywać zawód, co najmniej 25 lekarzy.
  3. Koło stanowią członkowie Izby z obszaru działania koła.
  4. Lekarze z obszaru działania koła wybierają zarząd koła, w tym przewodniczącego i sekretarza, których kadencja trwa 4 lata.
  5. Zarząd jest odpowiedzialny przed zebraniem członków koła.
  6. Zarząd koła:
    1. reprezentuje i broni indywidualnych i zbiorowych interesów członków koła,
    2. negocjuje warunki pracy i płacy członków koła,
    3. organizuje samopomoc lekarską,
    4. wykonuje uchwały Zjazdu i Rady,
    5. wykonuje zadania zlecone przez Radę,
    6. utrzymuje łączność pomiędzy członkami koła, a organami Izby,
  7. Rada, lub na jej zlecenie delegatura, nadzoruje i koordynuje działalność kół samorządu lekarzy.

ROZDZIA£ IX
PRZEWODNICZ¡CY OKRĘGOWEJ RADY LEKARSKIEJ

§ 32

  1. Na czele Rady stoi jej przewodniczący, który:
    1. kieruje pracami Rady i jej Prezydium, reprezentuje Izbę na zewnątrz,
    2. przewodniczy posiedzeniom Rady i Prezydium,
    3. przydziela do załatwienia członkom Prezydium oraz przewodniczącym komisji problemowych sprawy, które łączą się z ich kompetencjami,
    4. nadzoruje bieżącą działalność Izby, przedstawia programy posiedzeń Prezydium i Rady,
    5. jest przełożonym pracowników, w tym bezpośrednio dyrektora biura, głównego księgowego i radców prawnych zatrudnionych na etacie,
    6. po uzyskaniu akceptacji Prezydium zawiązuje i rozwiązuje umowy o pracę,
    7. nadzoruje czynności biura Izby bezpośrednio, bądź za pośrednictwem sekretarza i dyrektora biura Izby;
    8. nadzoruje czynności delegatury oraz działalność gospodarczą Izby,
    9. podpisuje wspólnie z sekretarzem uchwały Rady lub Prezydium.
  2. Przewodniczący może upoważnić w ramach posiadanych uprawnień innych członków Prezydium lub Rady do reprezentowania oraz do podejmowania czynności na rzecz Izby, na czas określony i takiego upoważnienia udziela na piśmie.

§ 33

  1. Uchwały Prezydium dotyczące zobowiązań majątkowych mogą być podejmowane do wysokości sumy określonej uchwałą Rady.
  2. Zobowiązania majątkowe przekraczające sumy określone w uchwale, o której mowa w ust. 2 wymagają zgody Rady.

§ 34

  1. W przypadkach losowych lub w razie nieobecności przewodniczącego dłuższej niż trzy miesiące Rada wybiera jednego z zastępców przewodniczącego do pełnienia obowiązków przewodniczącego na czas określony.
  2. Wybory na pełniącego obowiązki przewodniczącego odbywają się zgodnie z przepisami określonymi w § 25.

ROZDZIA£ X
REPREZENTACJA IZBY ORAZ SK£ADANIE OŚWIADCZEÑ WOLI

§ 35

Składanie oświadczenia woli i podpisywanie dokumentów dotyczących zobowiązań majątkowych Izby wymaga podpisów dwóch osób: przewodniczącego Rady lub zastępcy przewodniczącego oraz skarbnika lub sekretarza Rady.

ROZDZIA£ XI
CZ£ONKOWIE PREZYDIUM OKRĘGOWEJ RADY LEKARSKIEJ

§ 36

  1. Zastępcy przewodniczącego działają w zakresie ustalonym stosowną uchwałą podjętą przez Prezydium.
  2. W razie krótkiej nieobecności przewodniczącego funkcje jego pełni jeden z zastępców przewodniczącego wyznaczony przez Prezydium, z zastrzeżeniem zapisu § 32 ust. 2

§ 37

  1. Sekretarz Rady nadzoruje wykonywanie uchwał Rady i Prezydium, chyba, że Rada lub Prezydium powierzyło ten nadzór innemu członkowi Prezydium.
  2. Do obowiązków sekretarza należy nadto:
    1. nadzór nad redagowaniem protokółów posiedzeń Rady i Prezydium,
    2. nadzorowanie i czuwanie nad sprawozdawczością Rady i Prezydium,
    3. udzielanie informacji o pracach Prezydium członkom Rady i organom Izby,
    4. opracowywanie projektów uchwał i projektów porządku obrad Prezydium,
    5. analizowanie odwołań od uchwał Rady,
    6. przyjmowanie skarg i wniosków,
    7. nadzorowanie publikacji uchwał Zjazdu, Rady i jej Prezydium w biuletynie Okręgowej Izby Lekarskiej w Szczecinie „VOX MEDICI”.
  3. Zastępca sekretarza zastępuje sekretarza w razie jego nieobecności, chyba, że Rada lub Prezydium postanowi inaczej oraz prowadzi sprawy zlecone przez sekretarza.

§ 38

  1. Skarbnik odpowiada za gospodarkę finansową, a w szczególności:
    1. przygotowuje projekt preliminarza budżetowego,
    2. opracowuje odpowiednie analizy i sprawozdania z wykonania budżetu i referuje je na posiedzeniu Rady i Prezydium,
    3. nadzoruje księgowość, rachunkowość i sprawozdawczość finansową Izby,
    4. kieruje egzekwowaniem wierzytelności składek członkowskich zgodnie z odrębnymi przepisami, i zgłasza wnioski o zwolnienie z obowiązku opłacania składek członkowskich na czas określony,
    5. kontroluje działalność gospodarczą, przede wszystkim inwestycyjną i remontową Izby,w razie potrzeby zasięga opinii biegłych i rzeczoznawców w zakresie gospodarki finansowej,
    6. składa Radzie, co najmniej 2 razy w roku okresowe sprawozdania o stanie realizacji budżetu.
  2. W razie przejściowej nieobecności skarbnika, Rada powierza jego obowiązki jednemu z członków Rady na czas ściśle określony.

§ 39

Odwoływanie ze stanowisk funkcyjnych oraz wybory uzupełniające na stanowiska funkcyjne w Radzie odbywają się zgodnie z postanowieniami uchwały NRL, w tym zakresie wydanej na podstawie art. 35 ust. 1 pkt.6 ustawy o izbach.

§ 40

W zakresie nieuregulowanym niniejszym regulaminem, stosuje się postanowienia „Statutu Okręgowej Izby Lekarskiej w Szczecinie”, którego tekst jednolity określa uchwała nr 8/2009/V Okręgowego Zjazdu Lekarzy Okręgowej Izby Lekarskiej w Szczecinie dnia 21 marca 2009r.